Ajaj

blev inge jobb i söndags, fick istället åka ti gällivare och röntka handen.
efter lördagsjobbet så åkte vi ti stallet, vi red å hade trevligt men till sist så blev kingen rädd hela tiden då dt kom in en annan häst. han hoppa runt där ett antal ggr. å sista gången han blev rädd så slog jag handen nånstans å fick skit ont :/ jag hoppa direkt ner från honom å satte mig ner :o blev helt yr å mådde illa, kunde inte röra handen ;s

vi bestämde oss för att åka ti akuten för att kolla handen som hade blivit svullen. där sa doktorn att dt troligtvis hade blivit en fraktur så jag fick då en skena å bandage.

söndan åkte jag och jonatan till gällivare och skulle röntka. så fick jag veta att jag hade brutit ett ben helt av. inte så konstigt att jag hade så ont. nå då fick jag gipsa och åka hem..

första natten kunde jag inte alls sova.. dt sved och kliade och brändes under gipset runt fingrarna. så fick åka till pajala och fixa till dt, dom la om fingrarna och tog bort plåstret som dom hade lindat runt.. för tydligen hade min hud irriterats så mycket ut av det.

men nu inatt har jag sovit så bra :) nu är dt bara att kämpa på tills jag får ta av det :p

så nu är jag "sjukskriven".. men fy vad jobbigt att göra saker med en hand. och dt tråkigaste av allt, jag kan ju inte rida!!

och fyyyyy vad dt var jobbigt att skriva med en hand så nu slutar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0