23/12

helt sjukt det känns att det imorgon är julafton?! känns inte alls som dt =/ men har iallafall hunnit köpa alla julklappar och allt är klart inför imorgon, kanske man bordes hitta nån fin klänning i garderoben som man kan ha imån..

var i pajala idag och klippte och färgade håret. blev inte direkt nöjd, känns som att jag inte har nå hår kvar efter att hon klippte bort dom slitna topparna :o men som sagt, det växer ut.

var i kalix i söndags efter att vi vart i happis och delat ut julklapparna =) måste säga att maria har jäääkligt stora hästar :D haha menmen nåndag nu under lovet då hon är ledig ska jag dit och rida rida :) fan vad najs och så har hon lovat att hon ska komma med sin pojkvän till oss och hälsa på, och då ska jag visa mina skönheter, Cody & Kingen ;p

nu väntar man på att moster ullis med famillj komma så då kanske jag och anna tar varsin skoter och tar pojkarna på en utflykt. :p

nu måste jag rusa hem och städa och ge bami mat =))))))))))))

en gammal bild på mig och anna!

jobbjobb

fick ett nytt jobb igår, jobbar nu på tallgården ;D

var dit igår och skrev papper och sen började jag jobba från 14.30 till 21.00..
och idag for jag dit kl 06.30 och kom hem för ett tag sen och imån börjar jag kl 07.00 men då är det inte så lång dag. men idag känner jag mig lite trött faktiskt, är inte van att stiga upp så tidigt på morgonen ;o

nåja, imorgon är det lördag så då blir dt först jobb på morgonen och sen ska man fa på auktion och på föreläsning =) och maria kanske kommer och hälsar på ;p

Boden

Hallåj :)

Sitter just nu i boden hos moster ullis och skriver efter att ha kollat idol. och självklart hoppas jag att minnah vinner hela skiten.

jag och honey kom hit i eftermiddags för att han och robban skulle till robbans personalfest på western farmen. så dom drog dit och jag och ullan har suttit framför tven och pimplat cider och öl. egentligen skulle moster ida också komma hit och umgås men det blev trubbel med barnen, eller vad det nu var =/ lite syynd när man inte umgås så mycket med henne.

imån ska jag och jonatan till luleå och handla lite julklappar och eventuellt kolla på en soffa och kanske ett nytt köksbord plus stolar. skulle behövas mycket väl. och sen så ska jag fara och köpa en ny ridjacka, eller ny och ny..har egentligen ingen alls ;s men jag kände nu i onsdags när jag, anna och camilla var och red ut med pollarna så vare lite kallt faktiskt. vill ha en riktig varm ridjacka och inte behöva använda sina "fin" jackor.

well well, ska gå och joina ullis nu =p tja0

london

for till london i lördags och kom hem tisdag natt. men hade lite otur dära :/
när vi for dit och hade satt oss på planet så hade ena motorn gått sönder så skulle dom skicka en kille från stockholm som skulle komma och fixa det och det hade ju tagit evigheter men tur så vare ett plan ledigt som vi fick ta. när vi kom dit hade vi ingen aning om vars vi skulle gå, jag menar tunnelbanorna är ju extremt svåra att förstå :o men vi kom iallafall fram på kvällen nångång så.

nästa dag var faktiskt helt okej, taxin var lätt att få så vi for till madame tussauds och blev helt imponerad. en fotograf tog ett kort med mig och robert pattinson så att jag fick det i nyckelring och ett stort kort. sen var det ju en massa man fotograferades med :) sen åkte vi vidare till harrods. men usch och fy vad mycket folk det var där, vi funderade varför det var så jävla mycket folk och kom på att det var ju första advent såklart. nog för att det var mycket folk där dom andra dagarna också :D

tredje dagen när vi skulle ut på stan så visades det sig att det var strejk i tunnelbanan så fanns inga lediga taxi bilar heller så vi fick tränga oss på en jäkla buss :o alla bara puttades och man kom knappt ut därifrån sen. nåja.. hade skit ont i benen den dagen också =/

fjärde dagen snöade det i london och då skulle vi hem så vi sprang på stan en liten sväng och sen kom "taxi" bilen och hämta upp oss som vi hade bestält. men inte vare ju en riktig taxi bil utan en snygg merca och chaffisen hade armani kostym.
nåja vi åkte till flygplatsen där vi gick och shoppa och käka innan planet skulle lyfta. tio minuten innan planet skulle gå så hade inte ännu terminals nummret kommit upp :o satt och vänta där skit länge och tänkte att vi skulle missa flyget från stockholm till luleå som skulle gå typ just när vi landar i stockholm. så fick ju lite panik att man var tvungen att övernatta på flygplatsen när det var sista flyget vi skulle ta. men sen iallafall så var flyget försenat från london 1 timma och då fick vi kuta genom hela stockholms flygplats från utrikes till innrikes för att hinna med flyget till luleå. men vi hann ju med iallafall :D hehe

sen kom vi hem vid halv 4 på natten =/ huh, stressig resa minsan. och inte fick man med sig mycket inte..typ bara lite julklappar till honey :)

mycket fin stad men så jäkla stressigt om man inte är där en längre tid och taxibilarna gillade jag starkt :D

haha snygg bild =p

Kingen

här kommer en bild på mig och kingen från förra torsdagen då vi hoppade 1,15m :) han är så duktig killen.